Springnota

Tjejgänget var ute och käkade igår.
Dax för betalning. Men något gick fel och hela deras datasystem låste sig. Viket ledde till att vi inte kunde betala med kort (vilket i princip alla skulle göra). Stod och väntade på att de skulle lösa problemet. Men tiden gick och jag var tvungen att dra till jobbet. Bikerbruttans syrra erbjöd sig att betala åt mig så länge.
Efter en stund på jobbet ser jag att jag fått mess av henne. Dom hade tydligen inte fått igång systemet, så servitrisen hade bett att vi skulle komma in och betala idag istället.
WTF?! Att man ens kan med att säga det. Kunde dom inte bjudit på maten då?! Jag blev asförbannad när jag hörde det. Så jag har bestämt mig för att inte gå in och betala. Jag skiter i det. Särskilt eftersom hela kvällen kändes lite b. Dom hade ingen koll på något och maten smakade si så där. Så för första gången i mitt liv tänker jag ta springnota. Tror att några av de andra tjejerna oxå var inne på samma linje.

Vad skulle ni gjort i samma sits? Hade ni gått in dagen efter och betalt? (Håll i bakhuvudet att ni aldrig tänker besöka samma restaurang igen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0