Kan någon som inte är död spöka?

Var med om något helknepigt igår kväll. Låg i soffan och skulle vila lite innan jobbet.
Ligger där och är vid halvt medvetande. Plötsligt hör jag Boyen viska i mitt öra. (Vilket ju är omöjligt eftersom han då satt på bussen upp till Eskilstuna....) Tänkte att  "men WTF! han är ju inte här det funkar ju inte..." Plötsligt låg jag med huvudet i hans knä. Det konstiga är ju att jag visste att han inte var här utan det var "hans spöke" som var här... Fast upplevelsen var inte alls otäck. Jag kände mig trygg hela tiden.
Har aldrig varit med om något liknande förut. Det var läskigt på ett sätt, men ändå inte. Läskigt eftersom jag visste att jag inte sov och visste att han omöjligt kunde vara här. Och tryggt för att det var han och han var lika omhändertagande som alltid.
Skumt värre.... Man börjar ju undra om man fått mer än lovligt hjärnsläpp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0