Hur mycket vet man, egentligen?

När jag satt i bilen och körde hem nu i morse satt jag och tänkte lite. Varje dag möter man samma bilar/människor på ungefär samma ställe. Alla har sina vardagliga rutiner som infaller ungefär samma tid varje dag. Jag möter ett antal bilar varje dag. Vissa kommer man ihåg och lär sig känna igen. Då kan jag inte låta bli att tänka. Vem är den där människan bakom ratten? Vart jobbar hon? Vart bor hon? Hur är hennes familjeförhållanden? Etc... Ibland är det nästan så att man vill hälsa när man möter varandra där på vägen. På ett sätt känns det ju nästan som att man känner varandra. Man ser ju varandra varje dag. Det är konstigt det där.
Då kommer jag osökt att tänka på andra människor i ens närhet. Tex folket man jobbar med. Vissa är ju ganska öppna och dem vet man ju en del om. Sen finns det folk som man träffat varje dag i flera år men ändå inte vet ett skit om. Man säger sig känna henne (jag kallar människan henne), men egentligen vet jag inte mer om henne än om henne som jag möter där i bilen i förbifarten varje dag.
Har ni aldrig tänkt på detta någon gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0